XenExpress een update

Na wat gespeeld te hebben met XenExpress, moet ik zeggen dat het aardig goed loopt. Ik heb nu op mijn 1GB machine , 3 VMs lopen onder XenExpress. Het zijn 3 Debian Sarge Linux distro’s alleen met hun eigen taken.

XenExpress zelfs blijkt te lopen onder CentOS 4.4 dit heb ik gezien door de host os te updaten, middels yum update hieruit bleek verschillende pakketten werden van CentOS opgehaald.

Van de VMs hebben er twee 256MB geheugen, en 1 heeft er 225MB geheugen, ik moet natuurlijk nog wel even sleutelen aan de hoeveelheid geheugen voor elke VM , want pas in “productie” zie je hoeveel geheugen ze echt nodig hebben.

Ik had ze wel een keer alle drie op 256MB, maar ja door het testen heb ik dit helaas terug moeten schroeven naar de bovenstaande waardes, waarom is mij nog onduidelijk, maar het heeft natuurlijk te maken met het beschikbare geheugen, waar XenExpress trouwens wel erg zuinig mee omgaat, want na het starten van XenExpress heb ik nog 991MB van de 1GB vrij voor VMs. Echter aan het aantal geheugen hierboven te zien gaat de vlieger niet helemaal op. Waarschijnlijk wordt het geheugen ook niet als 1024 geteld, maar misschien als 1000, en dat scheelt dan wel weer veel he.

Maar zoals gezegd, wil je een andere Virtualisatie pakket proberen, dan is XenExpress (trouwens met een licentie tot 2036) wel erg de moeite waard om het te proberen.

Suc6 er mee.

Geef een reactie

