XenServer geinstalleerd

XenExpress geinstalleerd op mijn andere kanotix test/data machine omgetoverd tot een XenServer 3.1.0 machine. Het gaat om een AMD XP 2800+ met 1GB RAM en 300GB harddisk ruimte. Nvidia chipset.

De volgende dingen aangetroffen:
– De installatie vindt ik veel langer duren dan de vorige versie, aangezien die een gewone AMD is, krijg ik de melding dat ik geen windows mag draaien… nou en?

– Na de installatie, heb ik onder linux de client software geinstalleerd en ook onder winxp home editie. (ivm sla’s etc)
– Heb een debian sarge template geinstalleerd, dit duurde natuurlijk ook zijn tijd, maar wel erg leuk, XFCE is de default desktop omgeving.
– kon de vm gewoon benaderen en via de clientsoftware ook de grafische omgeving.
– een apt-get update en dist-upgrade gedraaid, debian wil een nieuwe kernel installeren, maar dat mag niet, reden is waarschijnlijk een xen kernel in debian!?!? speciaal ????
– Aangezien ik wel in ben voor dingen heb ik direct een script opgehaald om de debian sarge distro te veranderen in een sidux omgeving, met nieuwe kernel en al, ben benieuwd of het werkt.
– Nadeel wat ik nu gevonden heb is dat ik na installatie van debian sarge en een upgrade proces (welke nog loopt) ik elke keer de verbinding verlies met de server, of dit nu komt door de notebook die wireless communiceerd, of dat windows gewoon slecht timed ( šŸ˜‰ ) dat is wel erg vaag hoor.

Het werkt verder wel, dus ik ben erg benieuwd hoe het gaat lopen. To be continued

Geef een reactie

