Van Kanotix naar Sidux

wordt de nieuwe Linux distributie waar ik me mee bezig ga houden op Linux gebeid.

Waarom? Nou heel eenvoudig, de meeste ontwikkelaars van Kanotix zijn overgestapt naar Sidux en hier zit dus ook de goede software pakketen bij die ik nu ook erg vaak gebruikt, de kernels worden hier heel goed bij gehouden en die jongens hebben verstand van zaken. Ik zelf ga hier weer bezig met de website documentatie in het Nederlands en andere documenten, installeren van sidux etc. Deze docuementen worden zowel op eislon.nl als sidux.com geplaatst of er wordt naar de documenten gelinkt. Op dit moment is er nog geen versie van sidux te verkrijgen, het project is net een paar dagen bezig en moet eerst aan een goed werkbare release gewerkt worden. Maar aan de hoeveelheid mensen die al overgegaan zijn is dit een kwestie van tijd. Sidux wil 3 tot 4 releases in een vast gelegde tijdstabel uitgeven, zodat de gebruikers hierop kunnen rekenen. Ik hou jullie op de hoogte hier is een link naar de website van sidux.

Geef een reactie

